عمومی

چگونه بفهمیم شارژر آیفون اصل است؟

محصولات اپل ارزان نیستند. به همین دلیل، تعدادی جعلی از جمله شارژر آیفون در بازار موجود است. علیرغم اینکه نسخه ها عملاً با مدل های اصلی یکسان هستند، راه هایی وجود دارد که بدانیم آیا لوازم جانبی واقعاً توسط برند ساخته شده یا تأیید شده است. در زیر، نکاتی را به شما نشان می‌دهم تا شناسایی و اجتناب از خرید یک کالای تقلبی را آسان‌تر کند.

بسته بندی و نوشته ها را بررسی کنید

شارژرهای تایید شده توسط اپل لوگوی این شرکت را روی بدنه دارند و روی بسته بندی مهر و موم «Made for iPhone» را نشان می دهند. در حال حاضر دو نسخه از نماد وجود دارد و برخی از مدل ها ممکن است نسخه قدیمی تر را داشته باشند:

کابل لایتنینگ نیز ارزش توجه به آن را دارد، زیرا روی آن “Designed by Apple in California” و به دنبال آن یک شماره سریال 12 رقمی وجود دارد. اگر وارداتی باشد، حکاکی «Assembled in China» یا «Assembled in Vietnam» را خواهید دید.

اتصال لایتنینگ را بررسی کنید

کانکتور لایتنینگ همچنین می تواند به شما در تشخیص شارژر تقلبی کمک کند. طبق گفته اپل، کابل‌های تقلبی بیش از یک تکه تناسب دارند، روکش خشن یا ناسازگار و پین‌های تماسی مربع یا خمیده دارند. از طرفی مدل اصلی به صورت یک پارچه ساخته شده و دارای شکل گرد و پین های طلایی یا نقره ای است.

علاوه بر این، این نوع لوازم جانبی دارای تفاوت ضخامت بین نوک پلاستیکی و دوشاخه است، در حالی که کانکتور اصلی اپل از نظر عرض و طول ثابت است. نسخه اصلی هنوز یک درج خاکستری/فلزی دارد، اما تقلبی سفید یا سیاه است.

 

کانکتور USB را بررسی کنید

با نگاهی به کانکتور UBS، می توانید شارژر تقلبی را نیز تشخیص دهید. اپل فاش می‌کند که کابل‌های تقلبی چندین تناقض در ساخت این الگوی اتصال ایجاد می‌کنند. در مدل‌های موازی، چفت‌های USB دارای زبانه‌های مربعی و فاصله ناهموار هستند. کانکتورهای داخلی دارای روکش نقره ای هستند و روی سطح USB شیارها یا یک قطعه نگهدارنده وجود دارد.

وقتی در مورد کابل های اصلی صحبت می کنیم، وضعیت کاملاً تغییر می کند. در مدل فروخته شده یا تایید شده توسط اپل، ضامن های USB به شکل ذوزنقه هستند و از لبه به طور مساوی فاصله دارند. علاوه بر این، کنتاکت های داخلی با روکش طلا و سطح USB کاملا صاف است.

خوب، اکنون نکاتی را می دانید که می تواند به شما کمک کند بفهمید شارژر آیفون اورجینال است یا خیر.